Analitika szemináriumok, újra
A következő szemináriumokon a UX kutatás alapjairól és egy alapvetően fontos módszerről, analitikáról tanulhatnak a résztvevők.
Szemináriumsorozatunk két egymásra épülő Google Analytics tréninget is tartalmaz, oktatónk Katona Zsuzsa @kisvirag, Google Regional Trainer, Google Partner Academy.
A képzés elsősorban a tervezés, design, konverzió optimalizálás szempontjából fontos témákkal foglalkozik. (Tehát: ha téged elsősorban pl. SEO, PPC, AdWords integráció, marketingkampányok érdekelnek, akkor ez nem a neked való képzés!)
Analitika 1. (kezdő)
A szeminárium elején a UX kutatás alapjaival ismerkedhetnek meg a résztvevők. Miért és hogyan érdemes használni e módszereket? Miért nem elég a piackutatás, a fókuszcsoport, a kérdőívezés? Elméleti háttér, alapvető kutatási módszerek összevetése, az egyes módszerek helye a fejlesztési projektben.
Ezután szakoktatónk az alapoktól kezdve mutatja be a Google Analytics működését és lehetőségeit.
- Mi az analitika, és miért fontos?
- Mérési stratégia felállítása
- Az analitikus eszköztára
- A Google Analytics felépítése, működése, felhasználók
- A leggyakrabban félreértelmezett alapfogalmak
- Technikai és emberi hibalehetőségek
- A Google Analytics szabványos jelentéseinek áttekintése, kiemelve az UX-es szemmel fontos részeket
A képzési blokk részei
Szeminárium: március 27., péntek délután 14–18h
UX kutatás alapok
GA tréning, kezdő ~3óra
Konzultáció: április 8. 17–18:30 vagy 18:45–20:15
A gyakorlati tapasztalatok és házi feladatok megbeszélése.
Analitika 2. (haladó)
Mobil alkalmazásokhoz fejlesztett speciális analitikai megoldások, majd a weblap tervezés és optimalizálás szempontjából kiemelten fontos GA funkciók és módszerek részletesebb bemutatása.
Hol segíthet az UX-esnek a GA?
- célok, célfolyamat
- eseménymérések
- navigációs összefoglaló
- kilépési, belépési oldalak, viselkedési folyamat
- site search (oldalon belüli keresés)
- eszközhasználat: mobil, tablet, desktop
- technológiai adatok: böngészők és felbontások
- fontos dimenziók és változók az egyéni jelentésekben
- egyéni változók
Hogyan használjuk hatékonyan a Google Analyticset?
- szűrő, szegmens, nézet
- egyéni jelentések készítése, gyorsparancsok
- irányítópultok
- automata riportok, figyelmeztetések
A képzési blokk részei
Szeminárium: április 10. 14–18h
Mobil app analitikai módszerek
GA tréning, haladó ~3óra
Konzultáció: április 22. 17–18:30 vagy 18:45–20:15
A gyakorlati tapasztalatok és házi feladatok megbeszélése.