Analitika szemináriumok, újra

Kisvirág és a legutóbbi Analitika szeminárium

A következő szemináriumokon a UX kutatás alapjairól és egy alapvetően fontos módszerről, analitikáról tanulhatnak a résztvevők.

Szemináriumsorozatunk két egymásra épülő Google Analytics tréninget is tartalmaz, oktatónk Katona Zsuzsa @kisvirag, Google Regional Trainer, Google Partner Academy.

A képzés elsősorban a tervezés, design, konverzió optimalizálás szempontjából fontos témákkal foglalkozik. (Tehát: ha téged elsősorban pl. SEO, PPC, AdWords integráció, marketingkampányok érdekelnek, akkor ez nem a neked való képzés!)

Analitika 1. (kezdő)

A szeminárium elején a UX kutatás alapjaival ismerkedhetnek meg a résztvevők. Miért és hogyan érdemes használni e módszereket? Miért nem elég a piackutatás, a fókuszcsoport, a kérdőívezés? Elméleti háttér, alapvető kutatási módszerek összevetése, az egyes módszerek helye a fejlesztési projektben.

Ezután szakoktatónk az alapoktól kezdve mutatja be a Google Analytics működését és lehetőségeit.

  • Mi az analitika, és miért fontos?
  • Mérési stratégia felállítása
  • Az analitikus eszköztára
  • A Google Analytics felépítése, működése, felhasználók
  • A leggyakrabban félreértelmezett alapfogalmak
  • Technikai és emberi hibalehetőségek
  • A Google Analytics szabványos jelentéseinek áttekintése, kiemelve az UX-es szemmel fontos részeket

A képzési blokk részei

Szeminárium: március 27., péntek délután 14–18h
UX kutatás alapok
GA tréning, kezdő ~3óra

Konzultáció: április 8. 17–18:30 vagy 18:45–20:15
A gyakorlati tapasztalatok és házi feladatok megbeszélése.


Analitika 2. (haladó)

Mobil alkalmazásokhoz fejlesztett speciális analitikai megoldások, majd a weblap tervezés és optimalizálás szempontjából kiemelten fontos GA funkciók és módszerek részletesebb bemutatása.

Hol segíthet az UX-esnek a GA?

  • célok, célfolyamat
  • eseménymérések
  • navigációs összefoglaló
  • kilépési, belépési oldalak, viselkedési folyamat
  • site search (oldalon belüli keresés)
  • eszközhasználat: mobil, tablet, desktop
  • technológiai adatok: böngészők és felbontások
  • fontos dimenziók és változók az egyéni jelentésekben
  • egyéni változók

Hogyan használjuk hatékonyan a Google Analyticset?

  • szűrő, szegmens, nézet
  • egyéni jelentések készítése, gyorsparancsok
  • irányítópultok
  • automata riportok, figyelmeztetések

A képzési blokk részei

Szeminárium: április 10. 14–18h
Mobil app analitikai módszerek
GA tréning, haladó ~3óra

Konzultáció: április 22. 17–18:30 vagy 18:45–20:15
A gyakorlati tapasztalatok és házi feladatok megbeszélése.

Ákos beszámolója a KAPTÁRban