Analitika tréningek

A UX kutatás alapjai képzéssorozat két egymásra épülő Google Analytics tréninget is tartalmaz.
Az oktató Katona Zsuzsa @kisvirag, Google Regional Trainer, Google Partner Academy.

A képzés elsősorban a tervezés, design, konverzió optimalizálás szempontjából fontos témákkal foglalkozik. (Tehát: ha téged elsősorban pl. PPC, AdWords integráció, marketingkampányok érdekelnek, akkor ez nem a neked való képzés!)

Analitika 1. (kezdő)

Az első képzési blokk az alapoktól kezdve mutatja be a Google Analytics működését és lehetőségeit.

A webanalitika igazi támogató. Segítségével adatokra, és nem érzésekre alapozva dönthetünk, vagy épp igazolhatjuk egy korábbi döntésünk helyességét. Valamennyi a weboldal tervezésében és létrehozásában közreműködő szakembernek segítséget nyújthat.
Azonban megvannak ennek a területnek a buktatói is, ami miatt fontosnak tartom, hogy ezek a szakemberek, köztük az UX-es is, legalább alapszinten tisztában legyen azzal, mit lehet, és mik a hibalehetőségek.

  • Mi az analitika, és miért fontos?
  • Mérési stratégia felállítása
  • Az analitikus eszköztára
  • A Google Analytics felépítése, működése, felhasználók
  • A leggyakrabban félreértelmezett alapfogalmak
  • Technikai és emberi hibalehetőségek
  • A Google Analytics szabványos jelentéseinek áttekintése, kiemelve az UX-es szemmel fontos részeket

A képzési blokk részei

Szeminárium: október 3., péntek délután 14-18h
UX kutatás alapok
GA kezdő tréning ~3óra

Mentori alkalom:
október 15. 17-18:30 vagy 18:45-20:15
A gyakorlati tapasztalatok és házi feladatok megbeszélésére. Az időpont választható.

Helyszín: H13, 1085 Budapest, Horánszky u. 13.


Analitika 2. (haladó)

A tervezés és optimalizálás szempontjából kiemelten fontos funkciók és módszerek részletesebb bemutatása.

Hol segíthet az UX-esnek a GA?

  • célok, célfolyamat
  • eseménymérések
  • navigációs összefoglaló
  • kilépési, belépési oldalak, viselkedési folyamat
  • site search (oldalon belüli keresés)
  • eszközhasználat: mobil, tablet, desktop
  • technológiai adatok: böngészők és felbontások
  • fontos dimenziók és változók az egyéni jelentésekben
  • egyéni változók

Hogyan használjuk hatékonyan a Google Analyticset?

  • szűrő, szegmens, nézet
  • egyéni jelentések készítése, gyorsparancsok
  • irányítópultok
  • automata riportok, figyelmeztetések

A képzési blokk részei

Szeminárium: október 17. 14-18h
UX kutatás alapok
GA tréning ~3óra

Mentori alkalom: november 5. 17-18:30 vagy 18:45-20:15
A gyakorlati tapasztalatok és házi feladatok megbeszélésése.

Helyszín
H13, 1085 Budapest, Horánszky u. 13.